طولانی‌ترین پروازهای بدون توقف جهان در انحصار یک شرکت هواپیمایی است!

طولانی‌ترین پروازهای بدون توقف جهان

فهرست مطالب

طولانی‌ترین پرواز تجاری بدون توقف دنیا با هواپیمای ایرباس A350-900ULR را فقط یک شرکت هواپیمایی انجام می‌دهد. در این خبر به دلایل فنی، تجاری و عملیاتی این انحصار عجیب و چگونگی شکل‌گیری این مسیر خارق‌العاده پرداخته‌ایم.

خلاصه رویداد

ایرباس پس از معرفی اولین A350-900، مدل بهینه‌شده‌ای با برد فوق‌العاده طولانی به نام A350-900ULR عرضه کرد که می‌تواند مسیرهای بسیار طولانی را پوشش دهد. سنگین‌ترین و طولانی‌ترین پرواز تجاری حال حاضر، بین فرودگاه چانگی سنگاپور و فرودگاه جان اف کندی نیویورک را سنگاپور ایرلاینز با این هواپیما انجام می‌دهد. این مسیر حدود ۹.۳۱۰ مایل (۱۷.۲۲۴ کیلومتر) است و فقط تعداد کمی از هواپیماها قادر به انجام آن هستند.

جزئیات و ابعاد فنی

A350-900ULR با ظرفیت سوخت بیشتر و تغییراتی در سیستم سوخت‌رسانی توانسته برد خود را از ۸.۵۰۰ مایل به ۹.۷۰۰ مایل افزایش دهد. طراحی ویژه بال‌ها با شیکلت‌های مخصوص و اصلاح آیرودینامیکی در کنار کاهش وزن موثر، این هواپیما را به گزینه‌ای بی‌رقیب برای سفرهای طولانی تبدیل کرده است. برخلاف مدل معمولی A350-900 که ظرفیت ۳۱۵ نفر در سه کلاس دارد، مدل ULR با ساختار نشیمن متفاوت و نیمه‌لوکس، فقط ۱۶۱ صندلی (۶۷ بیزینس و ۹۴ پرمیوم اکونومی) ارائه می‌کند تا تعادل بین بهره‌وری و راحتی مسافران حفظ شود.

مسیرها و فرودگاه‌های درگیر

مسیر سنگاپور-نیویورک با عبور از حریم هوایی روسیه، قائل به افزایش حدود ۵۰۰ مایل دریایی در مسافت پرواز است و به‌طور میانگین ۲۱ تا ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد. سنگاپور ایرلاینز از سال ۲۰۲۱ این پرواز را انجام می‌دهد و با تغییر مسیرهای هوایی متناسب با جریان‌های هوایی (مانند عبور از اقیانوس اطلس یا آرام)، بهینه‌سازی‌های چشمگیری در مصرف سوخت و زمان پرواز صورت می‌دهد.

واکنش‌ها و نقل‌قول‌ها

مدیرعامل سنگاپور ایرلاینز، آقای گو چون فونگ، درباره راه‌اندازی این مسیر گفته است: «ما مفتخریم که مرزهای سفر هوایی را جابه‌جا کرده‌ایم و سریع‌ترین مسیر بین دو شهر را با راحتی و خدمات بی‌نظیر ارائه می‌کنیم. این پرواز به تقویت ارتباطات آسیایی و آمریکایی از طریق سنگاپور کمک شایانی می‌کند.»

تمرکز بر کیفیت خدمات و صندلی‌های کلاس بیزینس و پریمیوم اکونومی به منظور تضمین سودآوری، نکته کلیدی در استراتژی موفقیت این مسیر است.

پیشینه و اطلاعات تکمیلی

علاقه‌مندی خطوط هوایی دیگر مانند کانتاس به نسخه‌های بسیار برد بلند A350-1000ULR دیده می‌شود؛ اما فشارهای اقتصادی، هزینه‌های زیاد نگهداری و سرمایه‌گذاری و پیچیدگی‌های عملیاتی، مانع از بهره‌برداری گسترده از این مسیرها توسط رقبا شده است.

سنگاپور ایرلاینز بزرگ‌ترین مشتری A350-900 است و ۷ فروند از مدل ULR را در اختیار دارد که عملاً تنها اپراتور این هواپیما محسوب می‌شود. برنامه‌های نوسازی کابین و افزودن کلاس فرست، نشان‌دهنده رشد بازار لوکس و نیاز به تجربه‌ای به‌یادماندنی برای مسافران بلندمدت است.

زمان‌بندی و گام‌های بعدی

کانتاس قرار است مدل‌های جدید A350-1000ULR را تا سال ۲۰۲۶ دریافت کرده و پروژه بزرگ پروازهای فوق‌طولانی خود را تحت عنوان Project Sunrise دنبال کند. این نشان می‌دهد که در آینده نزدیک، بازار سفرهای هوایی بسیار طولانی، دردسترس‌تر و متنوع‌تر خواهد شد و انحصار فعلی سنگاپور ممکن است شکسته شود.

اشتراک گذاری:

رادیو مقصدرا از شنوتو دنبـــــــــــــــــــــــــال کنید

جستجو در اخبار
جدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مقصد فستیوال کوچه

از رقص کوچه تا اشک بندر